23.-27.3. 3. třída

3. třída

Vezmi si libovolný sešit, který máš doma a všechny úkoly, které nebudou v pracovním sešitě, vypracuj do tohoto sešitu. Vždy napiš datum.

 

27.3.2020

ČESKÝ JAZYK

Robinson si vymyslel povolání. Tak si o tom přečti. Stal se ze mě zemědělec a hrnčíř 27.3..docx (11066)

Víš, jaký je rozdíl mezi setím a sázením? Robinson zatím jen sel, protože měl jen semínka. Sázet může později, až bude mít rostlinky.

Robinson zjistil, že déšť je pro přírodu velmi důležitý. To jste také viděli ve včerejším videu o vodě. Kdyby ovšem pořád pršelo, tak by mu všechny rostliny asi nerostly. Je potřeba také sluníčka. Všechno je důležité a nemůže se to splést. To si dnes vyzkoušíme u dalších slov.

  • Dobře si prohlédni vysvětlení podobných slov. 27.3. sýra síra, sytý síti.docx (118512)
  • Teď si zkus doplnit v učebnici na straně 51 cvičení 2. Stačí, když do sešitu napíšeš jen správně vybraná slova ze závorky. Potom si to zkontroluj v dalším odkaze.

Rostliny, které Robinson pěstoval, musel chránit před zvěří. Vytvořil pevný plot.

  • Najdi, který plot je pevný a nemá žádnou chybičku. Dobře čti a dívej se. Chybnou větu správně napiš do sešitu. 27.3. ploty.docx (36113)

MATEMATIKA

Rozcvičkahttps://skolakov.eu/matematika/3-trida/nasobeni-a-deleni/7/pejsek/deleni7priklad1.htm

Robinson byl velmi zručný a pracovitý. Nebál se vyrobit si různé nářadí. Kolik by tak asi za ně zaplatil u nás v obchodě?

  • Vezmi si peníze a zkus si, kolik potřebuješ stokorun, desetikorun a korun na zaplacení, když za srp můžeme zaplatit 139 Kč, za mlýnek 964 Kč a židli 825 Kč.
  • Teď si v pracovním sešitě na straně 15 cvičení 1,2,3 s penězi ještě pohrajeme. Nezapomeň se podívat, zda jsou tam dvě okénka (sčítáme) nebo jedno dohromady a škrtnuté peníze (odčítáme).

Zásoby vypěstovaného je třeba dobře uchovat. Zkus zvážit pytle od Robinsona.

Kolik času tak může trvat výroba hliněného džbánu. Trvá to sekundy, minuty nebo hodiny? Zkus si to spočítat.

  • Otevři si učebnici na straně 18 cvičení 3. Vypočítej a do sešitu piš pouze výsledky s jednotkou.

ANGLIČTINA

Nejprve si zopakuj písničku. Otevři si učebnici na straně 38 a zkus zpívat. : https://www.youtube.com/watch?v=LV3RIUysUCA

A teď pár hádanek z nových slovíček. Slova napiš do sešitu z angličtiny.

Co tam chybí? J_MP_R,  CO_T,  T-S_IR_,  S_ _RT,  J_C_ _ T

Které slovíčko začíná na S, které na T a které na H?

Superstar mají rádi bláznivé oblečení, tak si teď zkusíš představit sebe v bláznivém oblečení a nakreslíš se v něm.

  • Vezmi si papír a namaluj se. Každé oblečení, které známe ze slovíček, napiš ke svému obrázku. Nezapomeň také napsat barvu oblečení. Udělej to podobně jako v pracovním sešitě.

Výslovnost si můžeš neustále opakovat ze starých odkazů.

26.3.2020

ČESKÝ JAZYK 

A pokračujeme v příběhu. Robinson si začal psát deník. Počátek deníku text 26.3..docx (11131)

Máš taky nějaký kalendář, ať máš přehled, co je dnes za den? A co je dnes za den?

  • Zkus podle Robinsona (najdi si v textu) zakreslit, jak dlouho už nechodíme do školy.

Robinson se rozhodl, že si bude psát, co se v jeho samotářském životě děje. Někdy i pro nás je složité poskládat slova do vět, aby dávala smysl.

  • Poslechni si, jak to zvládli v této písničce. https://www.youtube.com/watch?v=Zh90WCVd5as
  • Otevři si učebnici na straně 50 cvičení 1. Tady najdeš tuto písničku. Zjisti a napiš do sešitu, která vyjmenovaná slova se jim nepovedla do písničky vložit.
  • Ještě si poskládej všechna vyjmenovaná slova, která máš na kartičkách. Už je umíš zpaměti?

Robinson si naštěstí našel inkoust a pero. Ale čím jiným by mohl psát, kdyby to neměl?

  • Najdi si něco zajímavého, čím by se dalo doplnit v pracovním sešitě na straně 38 cvičení 8. Už jsme to jednou ve škole zkoušeli. Doma máš jiné možnosti. Nezapomeň, že to musí mít celkem tenkou linku. POZOR: V tomto cvičení se nám už pomíchala vyjmenovaná slova po S s jinými slovy, ve kterých je slabika si/sí. Vezmi si kartu vyjmenovaných slova a pracuj s ní.

Ostrov, na kterém Robinson bydlel, si pojmenoval Beznajeď nebo Beznaděj? Někdy to může být velký rozdíl, když změním třeba jen jedno písmenko. Tak je to také u slov U SYNA/USÍNÁ.

MATEMATIKA

Robinson si chtěl práci přes den pěkně rozdělit.

Jedním z úkolů byl lov. Potřeboval potravu. Kolik už asi snědl ze svých zásob?

  • Otevři si pracovní sešit na straně 14 cvičení 4,5,6 a vypočítej. Můžeš si použít peníze na rozklady. Pokud potřebuješ připomenout postup, otevři si včerejší video z matematiky. Myslím, že to zvládneš.

Najdi správnou potravu pro ulovenou kozu.

V posledním zápise na ostrově pršelo a Robinson se nachladil.

  • Pošli také pár kapek vody z obláčku na zem. Nakresli si do sešitu mráček a do něj napiš číslo 202, což je výsledek. Pak nakresli 3 kapky, do kterých vymysli příklad se stejným výsledkem jako v mraku.

PRVOUKA

Kolem Robinsona je spousta vody. Voda je, pro nás lidi, velmi důležitá. Podívej se, jak je to s vodou na naší planetě.

https://www.youtube.com/watch?v=Zm_lqw4ui2M

25.3.2020

PROSÍM VŠECHNY RODIČE, ABY SI PRAVIDELNĚ KONTROLOVALI EMAIL. OD NĚKTERÝCH RODIČŮ STÁLE NEMÁM ZPĚTNOU VAZBU. DĚKUJI.

ČESKÝ JAZYK

Dnes si přečtete o tom, jak Robinson stavěl lepší bydlení.
-  všechno zadání je v tomto odkazeStavba lepšího příbytku 25.3..docx (15163)
 

MATEMATIKA

Dnes si probereme odčítání. Používej peníze. 
- Otevři si tento odkaz: M 25.3..docx (12109)
 

ANGLIČTINA

Dnes si procvičíme novou slovní zásobu i ve větách. Budete hodně poslouchat a opakovat. Také se naučíme písničku.
Otevři si tento odkaz: Aj na 25.3..docx (141737)
 
Až to všchno procvičíš, otevři si pracovní sešit na straně 38 cvičení 1. Splň podle zadání a potom u každé postavy znovu napiš názvy oblečení. Procvičíš si psanou podobu slovíčka.
 

24.3.2020

Omlouvám se, ale včera se počítač nějak vzpíral a vložila jsem stejný článek do češtiny jako předchozí den. Ale už jsem to napravila. 

ČESKÝ JAZYK

Dnes nás čeká pokračování Robinsona.
- Přečti si další ukázku a pod textem najdeš dva drobné úkoly. Průzkum ostrova 24.3..docx (12583)
 

 

Dostat se z moře do lodi bylo pro Robinsona náročné, ale pomohlo mu lano. 

- Vytvoř takové lano z vyjmenovaných slov po S. Vyrob si kartičky, na každou napiš jedno vyjmenované slovo a skládej. Zkontroluj si podle karty vyjmenovaných slov.

Naštěstí na lodi zůstalo spoustu věcí, které by Robinson použít. Připevni správně na vor všechny věci.

- Otevři si pracovní sešit a doplň na straně 35 cvičení 2,3.

Co si vlastně všechno naložil? Vytvoř pro Robinsona seznam věcí.

- Pečlivě přepiš věci, které si vzal z lodi a seřaď je podle abecedy.

 

MATEMATIKA

 
Robinson naštěstí na lodi našel i oblečení.
- Vyřeš v učebnici strana 17 cvičení 1. Napiš jen příklad s výsledkem.
 
Kolik ještě Robinsonovi zbývá než bude na kopci?
Vezmi si jen koruny a zkus je rozkládat na dvě hromádky. Za chvilku to budeš potřebovat.
 
Z kopce Robinson něco uviděl. Vyzkoušej si to v pracovním sešitě strana 14 cvičení 1,2 a použij ke znázornění peníze. 
Pokud si s tím nebudeš vědět rady, můžeš si připomenout včerejší odkaz na Matýskovu matematiku. 
 
Robinson si stihl postavit i přístřešek. Kolik věcí k tomu potřeboval?
- Vyřeš slovní úlohu (zápis, příklad, odpověď do sešitu): 
Robinson na stavbu přístřešku nejprve použil 295 kusů dřeva. Při vylepšování příbytku použil ještě dalších 6 kusů dřeva. Kolik dřeva celkem použil?
 
 

ANGLIČTINA

 
Dnes zkusíme nová slovíčka CLOTHES = OBLEČENÍ.
- V tomto odkaze jsou i jiná slovíčka než v naší 8. lekci. Zaměřte se hlavně na výslovnost 7 slovíček, které máme v učebnici 
na straně 38. Chybí tam pouze SHIRT, ale to odposloucháte ze slovíčka T-SHIRT. Poslechni si několikrát a zkus opakovat.  www.youtube.com/watch?v=z5vg2gHn8lE
 
- Nakresli si do slovníčku obrázky oblečení podle učebnice a dopiš k nim názvy. Nezapomeň, že tak jak se to píše, to můžeš vyslovit pouze po hláskách.
Tady máš pomocníka v překladu a poslechu: Aj slovíčka oblečení 24.3..docx (12174)

23.3.2020

ČESKÝ JAZYK

Tento týden se seznámíme s knihou Robinson Crusoe od Daniela Defoa.
- Přečti si první ukázku z knihy a rozhodni o pravdivosti vět za textem. Odpovědi zapiš do sešitu.
 
Při této plavbě bylo moře velmi rozbouřené. Pokus se ho uklidnit a zachránit Robinsona.
- Otevři si tento odkaz a kartu vyjmenovaných slov.   Jč 23.3..docx (10,8 kB)
 
Zkus opravit díry v lodi. Třeba pak Robinson bude moci odplout domů.
- Otevři si pracovní sešit strana 35 cvičení 1.
 

MATEMATIKA

 
Plavba na moři většinou trvala velmi dlouho a tak si námořníci krátili čas kartami. 
Zkus si taky zahrát karty v tomto odkaze:M 23.3. Karty.docx (13449)
 
Námořníci v pohádkách často neměli daleko k pirátům a ti hledali neustále poklady a peníze. 
- My už peníze máme, tak je dnes použijeme u nového učiva. Budeme sčítat po jednotkách (korunách) s přechodem přes 100.
- Nejprve si pusť video a dávej dobrý pozor. Na tomto odkaze si otevři: strana 18 cvičení 1. a sleduj pouze 3:18 min. www.matyskova-matematika.cz/8-dil/video/str-18/
 
S penězi musíme občas do banky. Tak to teď vyzkoušíme s příklady v učebnici strana 18 cvičení 1.
- Výsledky nikam nezapisuj, ale co je důležitékaždý příklad si znázorni na penězích a nezapomeň kontrolovat, zda nemusíš do banky pro další 10 Kč nebo 100Kč. Je to stejné, jako když jsme měnili v bance ve škole.
 
 

 

 

 

POZOR: Přikládám nový poznatek k výuce. WWW stránky, které zadávám na procvičení, slouží k procvičení daného učiva. Tedy vypracujte pouze tuto stránku. Samozřejmě si dále mohou děti libovolně procvičovat cokoliv. 

 

Kontakt

Základní škola Litultovice Litultovice 107, 747 55 Tel.: 553 668 139 zs.litultovice@seznam.cz