4.5.-7.5. 3. třída

7.5.2020

 

Zítra máme opět státní svátek. Tento svátek se týká výročí ukončení 2. světové války. O 2. světové válce se budeme učit v páté třídě a tak se dnes budeme věnovat svátku, který bude v neděli. A to je? Den matek.

  • Pohledej čítanku. Dnes nás čeká četba z knihy, která tě možná bude inspirovat k dárku pro maminku.  Najdi si stranu 148 a na ní básničku Malý zahradník – Zdeněk Kriebel. Může se stát, že máte jiné vydání čítanky, tak hledejte v obsahu podle názvu Malý zahradník.
  • Teď vyzkoušíme tvou pozornost. Tu pak využijeme k rodičům, protože se o nás starají. Dnes je vždy jen jedna správná odpověď. Budeš muset hledat i v čítance. Odpovědi čti hodně pozorně. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeXkvhTKPXve5cKw9GenqbM_BhObOxRC5rNQ0VdZJ-SuKVpKQ/viewform?usp=sf_link
  • Vypravěčem básničky může být holčička i chlapec. Najdi a zapiš do sešitu slovesa, která říkají, co dělá nebo dělal vypravěč.

A co tvé přání mamince? Už je nejvyšší čas je vytvořit.

  • Vytvoř pro maminku krátké přání, které může být klidně i básničkou. Popřej jí zdraví, radost, lásku a vše, co má ráda. Nezapomeň na velká písmena na začátku věty, kontroluj si y/ý a i/í. Potom třeba namaluj obrázek a přáníčko napiš do obrázku.
  • Pokud se budeš chtít pochlubit svým výtvorem, tak až přáníčko věnuješ, popros maminku o poslání.
 

MATEMATIKA

 

Krásným dárkem pro maminku by opravdu mohla být kytička. Kolik by tak v květinářství mohli prodat kytiček na tento svátek?

Když vyrobíme dáreček, tak ho je potřeba zabalit.

Dáreček můžeme třeba zavázat mašličkou. Z mašle pak může vzniknout křivá čára, lomená čára nebo rovná čára. Mašli můžeme něčím ozdobit a pak vznikne úsečka.

Hlavně nezapomeň maminku včas obdarovat.

Vašim maminkám bych ke Dni matek chtěla hlavně poděkovat za péči, kterou věnují vašemu učení a popřát jim hodně sil a zdraví.

6.5.2020

ČESKÝ JAZYK

 

Včerejší čtení s porozuměním nedopadlo špatně. Jen příště dobře čtěte, když vám píšu, že tam mohou být i dvě odpovědi. To se týkalo té třetí otázky. Někteří také musí více přemýšlet nad tím, co se v textu děje.

Dnes se podíváme na pole. Právě teď nám pole v okolí pěkně žloutnou. Ne suchem, ale kvete řepka olejná.  Řepka se totiž seje na podzim a tak už na jaře kvete.

Kromě řepky olejné se u nás také pěstuje obilí. O obilí napsal krásnou báseň František Hrubín. Určitě ji znáte.

  • Přečti si a použij různé hlasy pro kuřátko, pro obilí a pro vypravěče.6.5. Kuřátko a obilí.docx (78624)
  • Najdi si v básni čtyři druhy obilí a zapiš si je do sešitu.

Každý druh obilí se může použít na jinou potravinu. Má svůj význam pro nás lidi. (i pro myšky).

Z pšenice a žita se peče pečivo, z ječmene se vaří pivo, z ovsa se dělají ovesné kaše. Pečivo upečeme ze stejné mouky, ale pokaždé může být jiné. Chleba, rohlíky, koláče.

MATEMATIKA

 

 

Tak to byly obilniny. Na polích se ovšem pěstují také okopaniny. V našem kraji je nejčastější řepa cukrovka. Z ní se potom vyrábí cukr.

Druhou okopaninou jsou brambory. Náš kraj není typický na pěstování brambor na polích. Nejvíce se v naší republice pěstují na Vysočině. Správně, příbuzné slovo ke slovu vysoký. S velkým V je to oblast naší republiky.

Sladké nám chutná, hranolky z brambor možná taky a co třeba hrášek? Hrách, fazole, čočka patří mezi luskoviny. Také luskoviny pěstují zemědělci na poli. Dnes zkusíme zjistit, kolik hrášku přibližně zemědělci zaseli.

ANGLIČTINA

 

 

Dnes si rozluštíme nejprve jedno slovo.

  • Obrázky, které najdeš v tomto odkaze, pojmenuj a napiš do sešitu. Potom si vezmi barevnou pastelku a vyznač si písmena, jejichž čísla jsou pod obrázkem. Aj 6.5. luštění.docx (97843)

Hodí se na vyluštěný druh jídla třeba ovoce? Možná máte ovoce rádi všechno a možná také ne.

A co další části dne? Třeba ráno a večer? Zopakuj si slovíčka snídaně, oběd, večeře. Aj 6.5. jídla dne.docx (47781)

  • Otevři si pracovní sešit na straně 44 cvičení 5. Využij nabídku, která je nahoře. Přečti si zadání.

Teď už zbývá zkusit, jestli umíš hledat informace o tom, co kdo má rád a nerad.

  • Otevři si učebnici na straně 44. Najdeš tam rozhovor s Maria a Arnold. Pod textem najdeš obrázky jídel s čísly a pak ještě tabulku s jejich jményTabulku si přepiš do sešitu a pak se pusť do textu. Není potřeba všemu rozumět nebo to umět přečíst. Chci, abys hledal/a slovíčka jídla a like nebo don’t like. Podle toho doplň, která jídla mají na snídani, oběd a večeři.
  • Dokončenou práci si nech vyfotit a poslat.

5.5.2020

ČESKÝ JAZYK

 

Chválím ty, kteří včera krásně vypracovali testík na vyjmenovaná slova. Omlouvám se, za ty dvě otázky, které jste měli špatně, protože já mám kartu vyjmenovaných slov s trošku jinými slovy. I tak jste to zvládli parádně. A jdeme na dnešní den.

Příroda nejen v květnu kvete, ale také všechno začíná hodně růst. Je potřeba se také starat o užitkové rostliny jako je zelenina a ovocné stromy a keře, protože nám poskytují potravu.

Co bychom k té práci s užitkovými rostlinami potřebovali? Zřejmě nějaké nářadí.

  • pracovním sešitě na straně 42 cvičení 5 se jeden nástroj ukrývá. Nejprve si vyřeš cvičení. Nezapomeň, že ukryté vyjmenované slovo může začínat na konci jednoho slova ve větě a končit na začátku druhého slova.
  • A teď už určitě víš, které nářadí se ve větách objevilo.

Pokud se o tyto rostliny budeme dobře starat, tak až vyrostou, můžeme z nich něco uvařit, tak jako kuchařka v našem textu. Většinou je musíme očistit nebo jinak upravit a vybrat z nich, co na co použijeme.

  • Takže nejprve budeme upravovat. V pracovním sešitě na straně 46 cvičení 8. To je náš známý mimozemšťan, který neumí správně česky.
  • A teď vybereme, co použijeme, zda y nebo i. Opět pracovní sešit na straně 46 cvičení 9. Vezmi si kartu vyjmenovaných slov. Pokud slovo ze cvičení nenajdeš v kartě, tak se tam píše měkké i.

MATEMATIKA

 

A opět pochvala těm, kteří včera vypracovali opakování v matematice. Objevilo se jen málo chyb. Nejčastěji jste špatně přečetli číslo nebo jste u písemného počítání zapomněli vracet, co jste si půjčili. Ještě to budeme procvičovat. Dnes tedy zkusíme něco nového.

Myslíš, že někteří tví spolužáci v době školy doma pomáhají na zahradě? Podívej se, co by mohli dělat třeba i jiného někteří z tvých spolužáků.

Pokud na jaře nezasejeme, tak by na podzim nebyla spousta zeleniny a tedy i naší potravy. Kolik bychom tedy mohli zasét semen?

Zkusíme si teď prohlédnout třeba semena mrkve. https://www.zahrada-centrum.cz/images/illustrations/slider/000305.jpg  Jsou to malinká semínka a těžko by se nám počítala. Na některých balíčcích se semínky je napsaný počet, ale nikdy to není přesně. Oni to množství zaokrouhlí – řeknou, kolik asi tam těch semínek je.

V takovém množství můžeme kupovat semínka na vysetí na zahrádku. Zemědělcům na polích by to nestačilo. Ti sejí daleko větší množství semen a spíše ho váží, než počítají. Ale my si teď zkusíme zaokrouhlit množství semen na celé stovky.

 

ANGLIČTINA

 

Do you like apples? Yes, I do.

Do you like chocolate? No, I don’t.

  • To koukáš, že nemám ráda čokoládu. No, to asi nebude úplně pravda. A co ty? Otevři si pracovní sešit na straně 43 cvičení 4 a odpověz podle sebe. Přečti si zadání a pozorně zapisuj odpovědi, které ti nabízí zadání.

What do you like for lunch? = Co máš rád/a na oběd? https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=What%20do%20you%20like%20for%20lunch%3F

What do you like for breakfast? What do you like for dinner?

POTATOES, FISH, SAUSAGES, CHICKEN, EGGS, YOGHURT, CEREAL, BURGER

Podívej se, co všechno si lidé dávají na snídani.

4.5.2020

ČESKÝ JAZYK

 

 

Velmi doufám, že jste si 1. květen pěkně užili. Nastává nám nový měsíc květen a ten má ve svém jméně schované slovo květ. V přírodě teď můžeme opravdu objevovat spoustu krásný kvetoucích rostlin.

Mezi vyluštěnými rostlinkami najdeš také léčivou rostlinu, která začíná na P. Je chráněná, takže se v přírodě nesmí sbírat, ale jinak léčí kašel.

Pokud se budeme chtít léčit léčivou rostlinou, musíme vědět, kterou část rostliny použít. Tak třeba u šípkových růží použijeme plod – šípek na čaj.

Tak jak jsou některé rostliny léčivé, tak jiné jsou pro nás lidi jedovaté. Na ty musíme dávat dobrý pozor.

  • Prohlédni si tyto rostliny a zkus si je zapamatovat. Je to důležité. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=JaMS3/JaMS3.mc&pageord=234
  • Někdy je těžké tyto rostliny poznat, protože nás třeba chtějí ošálit svými krásnými květy. Nenech se ošálit a vylušti v pracovním sešitě na straně 42 cvičení 3,4. Pokud vyluštíš sloveso, tak si ho označ barevným puntíkem.

MATEMATIKA

 

 

V květnu by tedy příroda měla opravdu rozkvést do krásy. Stejně tak nám rozkvetly naše znalosti o číslech do 1 000. Dnes to bude sice trošku nudné, ale vyzkoušíme, jestli ještě nepotřebujeme některé naše znalosti vylepšit.

  • Práce nebude známkovaná, ale bude ukazatelem toho, co už umíme a co ještě potřebujeme procvičit.
  • Prosím, aby děti pracovaly bez pomoci rodičů, protože jinak nezjistím, co ještě docvičit. Děkuji rodičům.
  • Otevři si pracovní sešit na straně 29 a vypracuj sám/a cvičení 1,2,3,4,5. Pracuj velmi pozorně. Samozřejmě si můžeš začít cvičením, které si vybereš, tak jako ve škole. Dnes nepoužívej peníze ani žádnou jinou pomůcku.
  • Hotovou práci mi, prosím, pošlete.
 
 

Kontakt

Základní škola Litultovice Litultovice 107, 747 55 Tel.: 553 668 139 zs.litultovice@seznam.cz